پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261920
کمک 287 ميليارد توماني به زيرساخت‌هاي فرهنگي استان
تاریخ انتشار : 1402/07/29 21:37:47
نمایش : 685
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: 287 ميليارد تومان براي کمک به تکميل، تعمير و تجهيز زيرساخت‌هاي فرهنگي استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از «جهانبين نيوز»، پيام احمدي صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري به تهيه بسته بهبود زيرساخت‌هاي فرهنگي استان پس از اعزام کارشناسان عمراني وزارت به استان بنا به دستور وزير فرهنگ اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اين بسته قرار است 287 ميليارد تومان اعتبار از محل مسئوليت‌هاي اجتماعي وزارت نفت براي تکميل و تجهيز مجموعه‌هاي نيمه‌تمام و تعمير و بهسازي ساختمان‌هاي فرسوده و مجموعه‌هاي فرهنگي زير نظر اين اداره کل اختصاص يابد.

وي افزود: هنرمندان تئاتر چهارمحال و بختياري موضوع توسعه زيرساخت‌هاي موردنياز اين رشته هنري را به ويژه در شهرکرد بارها پيگيري کردند اما با توجه به تعدد زيرساخت‌هاي نيمه‌تمام فرهنگي در استان، در حال حاضر امکان کلنگ زني براي احداث و ساخت بناي جديدي در اين حوزه وجود ندارد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري ادامه داد: با اين‌ وجود تلاش مي‌شود از ظرفيت‌هاي غيردولتي و همچنين امکانات در اختيار شهرداري‌ها براي توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي به شکلي صحيح استفاده شود.

احمدي همچنين به درخواست هنرمندان استان براي ديدار با وزير در جريان سفر وي به شهرکرد و بروجن اشاره و عنوان کرد: وزير فرهنگ براي شرکت در جشنواره موسيقي مناطق زاگرس نشين به استان سفر کرد و با توجه به محدود بودن فرصت حضور وي در استان، امکان برگزاري بسياري از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده، فراهم نشد ولي با مديريتي که شکل گرفت ره‌آورد اين سفر تدوين بسته زيرساختي ۲۸۷ ميليارد توماني بود که اميدواريم هر چه زودتر موانع پيش روي ابلاغ اين بسته برطرف شود.

وي همچنين اعلام آمادگي 19 گروه نمايشي براي شرکت در سي و پنجمين جشنواره تئاتر استان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: با بازبيني اين آثار و انتخاب برترين‌ها اميد است، جشنواره پرباري در آبان امسال رقم بخورد.

انتهاي خبر/1031ج

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html